پنج شنبه , مهر ۲۶ ۱۳۹۷
خانه / مجله / چطور می توان جسارت یا جرات داشت؟

چطور می توان جسارت یا جرات داشت؟

اشتیاق به مواجهه با ترس جرات نام دارد. غلبه بر ترس کار بسیار مشکلی است، مگر آنکه بخواهید قدری جرات به خرج دهید، حتی اگر بدانید دارای چنین خصیصه ای بوده و می خواهید آنرا درک نمائید.

شجاع بودن

جرات به معنای

رویارویی مستقیم با انتقاد از یکسو و اعتماد و تکیه به خود از سوی دیگر بوده و بالاخره به معنای اشتیاق به قبول و کسب تجربه در مورد عواقب کلیه کارهایی که انجام می دهیم می باشد. به معنای دیگر حدی از اطمینان به خود و نحوه ی زندگی می باشد که بتوان بوسیله آن رشته هایی از زندگی خود را که ممکنست در دست دیگران بوده و باعث کشانیده شدن به جهتی خلاف میل انسان می گردد قطع نمود.

به وسیله تکرار این سوال که بدترین اتفاقی که ممکنست بیفتد چیست اگر من؟ می توان در جهت جهش فکری خود به طرف جرات و شجاعت گام برداشت. وقتی واقع بینانه سوال فوق را بررسی و احتمالات آنرا بسنجید تقریبا همیشه به این نتیجه خواهید رسید که چنانچه اقدامات لازم را برای جلوگیری از بازیچه شدن به عمل آورید هیچ اتفاق مخرب و دردناکی نخواهد افتاد.

اغلب در این موارد مانند طفلی که از تاریکی بترسد شما نیز به این نتیجه می رسید، که از هیچ می ترسید، زیرا هیچ همان بدترین چیزی است که ممکنست برای شما اتفاق بیفتد.

شجاع بودن1

عموما شکست خوردن بدین معنا است

که شما به جایی رسیده اید که از آن شروع کرده بودید. این حالت در حالی که رویهم رفته مطلوب نیست، ولی در هر حال مطمئنا حالتی است که می تواند با آن کنار بیاید. شجاعانه ترین کاری که ممکنست کسی که شجاع نیست انجام دهد، اقرار به وجودجرات و اقدام بر اساس آن می باشد.

فکر و ایده اقرار به جرات بسیار جالب توجه است، زیرا مهمترین موضوع این است که اقدام وعمل کنیم، نه اینکه خود را در هر لحظه با حرف قانع کنیم که شجاعت داریم یا نداریم.

جنگیدن با ترس

روشهایی که با آن می توان شجاعت بیشتری داشت:

۱ . جراتمندی و شجاعت یک عادت است، یعنی افرادی به داشتن آن عادت کرده اند نه این که از ابتدا داشته باشند. پس شجاعت قابل یادگرفتن است.

۲ . با دیگران ارتباط برقرار کنید و ببینید دیگران چگونه از پس کاری که شما از آن ترس دارید بر می آیند.

۳ . دیگران را قضاوت نکنید که درباره من اینگونه فکر کرده اند یا فکر می کنند. بگذارید دیگران هر چه دوست دارند فکر کنند، شما مسئول کار خود هستید همان طور که دیگران مسئول کار خود هستند.

۴ . یاد بگیرید که چطور با مدیتیشن و آرام سازی خود بر اثرات ترس فائق شوید.

۵ . از تکنیک توقف فکر استفاده کنید.

گردآورنده: هادی زند کارشناس ارشد روانشناسی

درباره‌ی Hadi Zand

همچنین ببینید

روانشناس 231

روانشناسی چیست؟ (قسمت سوم، رفتار انسان)

رفتار انسان روانشناسی علم رفتار است. اما معنی حقیقی رفتار چیست؟ شما ممکن است تصور …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *