شنبه , تیر ۲ ۱۳۹۷
خانه / پاسخ سوال شما / کم خوابی را چطور درمان کنیم؟

کم خوابی را چطور درمان کنیم؟

کم خوابی یکی از معضلات مهم بشر در این سال ها شده است. می توان گفت مشکل جدی است که تعداد زیادی از ما، دچار آن هستیم و به شکلی عجیب در حال همه گیر تر شدن است. دلیل های مختلفی می تواند مشکل کم خوابی را به وجود آورده باشد از جمله استرس های محیطی، افسردگی، اضطراب و موارد دیگر…..

کم خوابی

حال به اثراتی که می تواند کم خوابی بر بدن و روان ما بگذارد می پردازیم:

۱ .بد خلقی ۲ . سردرد ۳ . مشکلات یادگیری ۴ . اختلال در حافظه ۵ . چاقی ۶ . مشکلات بینایی ۷ . بیماری قلبی ۸ . کند شدن سرعت عمل ۹ . عدم تمرکز ۱۰ . مشکلات سیستم گوارش ۱۱ . سرماخوردگی ۱۲ . دیابت ۱۳ . افسردگی ۱۴ . بروز حوادث رانندگی ۱۵ . فشار خون بالا  ۱۶ . کم شدن میل جنسی ۱۷ . پیری زودرس ۱۸ . کم شدن قدرت قضاوت.

حال به راهکاری هایی خواهیم پرداخت که موجب تنظیم خواب، خواند شد در صورتی که به آنها عمل شود.

خواب خوب

۱ . بیش از اندازه نخوابید.

۲ . زمان خواب نیم روز را کمتر کنید.

۳ . ورزش روزانه داشته باشید. کم تحرکی یکی از دلایل ایجاد کنند بی خوابی است.

۴ . از خوردن نوشیدنی های کافئین دار دوری کنید. نوشیدنی ها کافئین دار خواب را تا ۸ ساعت بد بی اثر خواهد کرد.

۵ . سیگار را ترک کنید تا تغییرات مثبت را در خواب خود را ببینید.

۶ . یک ساعت قبل از خواب گوشی خود را خاموش کنید.

۷ . حمام گرم یکی از راه های خوب برای خواب است.

۸ . قبل از خواب به آهنگ های آرام بخش بی کلام گوش دهید.

۹ . افکاری که به ذهن شما هجوم می آورند طبیعی هستند، اما ادامه دادن شما به این افکار یا توجه شما به آنها در زمان خواب موجب بی خوابی خواهد شد.

۱۰ . محیط خواب شما باید دارای آرامش مطلق باشد و تاریکی لازم را داشته باشد.

نظرات خود را در رابطه با این مقاله با ویستا لایف، سایت همیشه همراه با شما در میان بگذارید.

هادی زند کارشناس ارشد روانشناسیhttp://www.vistalife.ir

 

 

 

 

درباره‌ی Hadi Zand

همچنین ببینید

اضطراب در کودکان

اضطراب در کودکان

اضطراب در کودکان نشانه های متفاوتی از اضطراب ما بزرگسالان دارد و ما باید یاد …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *